Sunday, January 17, 2010

CiNta=P


"Kau mencintaiku seperti bunga mencintai titah TuhanNya,
Tak pernah lelah menebar mekar aroma bahagia,
Tak pernah lelah meneduhkan gelisahnya"
"Kau mencintaiku seperti matahari mencintai titah TuhanNya,
Tak pernah lelah membagi cerah cahaya,
Tak pernah lelah menghangatkan jiwa"
~Husna KCB2~

cinta yg berlandaskan syarak dan syariat...
cinta yang menbertasbih akan kebesaran Allah..
cinta yang menjadikan Rasulullah manusia terulung dan teragung.
sentiasa berselawat di tiap ketika. prespektif cinta yang berlandaskan syariat mengubah pendirian aku akan erti cinta. Sabarlah jika cinta itu bukan milikmu lagi...
kerna andainya sudah tersurat cinta itu akan menjadi kepunyaanmu...
ia akan muncul dan mendakapi dirimu dengan penuh erat walaupun ranjau berliku terpaksa kau tempuhi..
munculnya dalam gelita...hilangnya dalam cahaya
cinta mampu mengubah insan. cinta mampu menghapuskan amarah dan merungkaikan butir-butir kasih sayang...aku cinta dia seadanya aku..
jaga ku dalam lena..tidurku dalam jaga...
cinta itulah penawar untukku..penawar segala duka lara...
kesepian yang melanda aku..penat aku berbahasa dalam cinta...
kerna cinta membawa seribu satu makna~~

No comments:

Post a Comment